Решил купить билет на внутренние авиалинии .
Зашел на поисковик http://www.ixigo.com/ (здесь –на форуме ссылку нашел),Нашел нужный рейс.
При поиске поисковик предложил искать как на сайтах авиакомпаний, так и also check on (opens new window) Travelocity-
Мы решили через этот Travelocity бронировать на рейсы Jet Airways Konnect и Kingfisher
Деньги с карты списались.
Сначала нам пришло письмо от customercare@travelocity.in> -Booking Confirmation- в котором был указан Your Trip ID is ххх
Через сутки пришло письмо, Order Reference/ID ххххххх. tickets have been issued! в котором было написано
Dear Travelocity Customer,
Thank you for booking with Travelocity. It is with pleasure that we can now confirm that your flight tickets have been issued as electronic tickets. This email serves as your e-ticket confirmation.
An electronic ticket, also known as an e-ticket, replaces traditional paper ticket/s. As such, the information about your booking has already been electronically lodged with the airline.
When you arrive at your departure airport, please go directly to the airline check-in desk where you will be required to present your passport (international flights) or photo identification such as a drivers license (domestic flights) in order to check-in for the flight. Airline staff will then generate your boarding pass as they would have if you had a paper ticket. You should also take a copy of the confirmation email that we sent to you at the time you purchased your flights, or this email (which serves as your e-ticket confirmation), which can then be used as proof of your booking.
Electronic tickets remove the worry of losing or simply forgetting to bring your tickets to the airport. More importantly, your electronic ticket cannot be stolen and therefore saves you the cost and the hassle of buying a replacement ticket.
IMPORTANT:
Here is a summary of information you may be asked for at check in.
• Photo ID (domestic) or passport (international)
• A print-out of the booking confirmation email and/or the e-ticket as emailed to you
И присутствовала информация по каждому из билетов
Фамилия – уникальный номер (090-969хххх) . Наверное это и есть номер билета
Собственно вопрос –
1) Как можно проверить что билет действительно существует –( желательно на сайте авиакомпании)
2) Нужно ли где-то еще какие-либо документы получать – типа собственно печатную форму e-ticket. Вроде в письме написано что могут потребовать показать. A print-out of the booking confirmation email and/or the e-ticket as emailed to you. Это письмо – оно и есть ? мне никакого вложения с the e-ticket as emailed to you – не было
3) Кто –нибудь таким бронированием от Travelocity пользовался? Были ли проблемы?
4) Смущает в общих рекомендациях такая фраза Please contact your chosen carrier 72 hours prior to departure to reconfirm your flights. – что бы это значило?