vasta180460
Не могли бы вы сюда скопировать свою переписку? Что вы написали, чтоб вас зарегистрировали без индмйского мобильника и что вам ответили?
Плиз))
Может кто новую пошаговую инструкцию напишет типа:
1)
2)
3)
Я писал в произвольной форме на адрес
care@irctc.co.in :
тема сообщения:
Verification code!текст сообщения:
I love India and love to travel to your country and has twice visited her with a tourist visit. But now I can not get a confirmation of your account on the site cleartrip.com, because they do not have a number of Indian mobile operator. I ask you to send me on e-mail (ti.....@mail.ru, ti.....@gmail.com) confirming the code.
I live in Ukraine, индекс, № дома название улицы str., Apt.(№ кв). My login to the site www.irctc.co.in: Tibeliuss.
Yours sincerely, Roman Ti....Сообщение отправил вечером, через 10 минут пришёл ответ от "робота" с темой:
Re: [IRCTC #531982] Verification code!текст гласил о регистрации моего обращения:
Greetings,
This message has been automatically generated in response to email sent by you having subject:
"Verification code!"
There is no need to reply to this message right now. Your email has been assigned ticket ID [IRCTC #531982].
Please include ticket ID:
[IRCTC #531982]
in the subject line of all future correspondence about this issue.
Thank you,
care@irctc.co.inНа след. день в обед пришёл ответ с текстом:
Dear Customer,
You can register at our website by filling in your mobile number. Further you need to send the scanned copy of your passport so that we can forward your email to the concerned department. Scanned passport should be sent as an attachment only (not embedded inside the email body) and size of this attachment should be less than 1MB.
Please note that you will receive your mobile verification code through email sent to your registered email ID.
PS: If you are a registered user of IRCTC, please communicate with us through the email ID registered in your IRCTC user profile.
Thanks & Regards
Sanjeev
Executive, Customer Care
care@irctc.co.in
Ph: 011-39340000
www.irctc.co.in
[531982]Далее, я отправил вложения в формате JPEG (т.е. обработанный скан) и формате Word (т.е. скан вставленный в вордовский документ для печати).
Как всегда пришло письмо от "системы" о регистрации сообщения.
Затем пришёл ответ, что они не получили вложения, я повторно отправил письмо с теми же вложениями.
Потом мне пришел ответ:
please send it in pdf format.
Thanks & Regards
M Haque
Executive, Customer Care
care@irctc.co.in
Ph: 011-39340000Потом я отправил скан паспорта в PDF формате, на что пришёл ответ:
Dear Customer,
It is also not working, please send it in pdf format.
PS: If you are a registered user of IRCTC, please communicate with us through the email ID registered in your IRCTC user profile.
Thanks & Regards
M Haque
Executive, Customer Care
care@irctc.co.in
Ph: 011-39340000
www.irctc.co.in
[540274]После этого я вспомнил фразу: "Это же Индия!". Опять послал тот же файл в PDF формате со своего джимейловского ящика, указав свой аккаунт и свой ящик, привязанный к нему (у меня аккаунт на IRCTC на mail.ru). Пришёл ответ:
Dear Customer,
Please send us the request from Email-id .....@mail.ru as it is one, which is mentioned in your profile Tibeliuss ID with IRCTC,
OR
Please also confirm the email-id you want to update in your profile. We will update your profile email-id and password will be sent to your new email address.
Note: Please send us the request from the same email id which you need to update in your profile with IRCTC.
Thanks & Regards
Sanjeev
Executive, Customer Care
care@irctc.co.in
Ph: 011-39340000
www.irctc.co.inНаписал им письмо с просьбой сменить мне e-mail в аккаунте на мой джимейловский ящик, т.к. сам я этого сделать не могу, т.к. профиль же не подтверждён, потому что нет инд. номера, короче, пипец:
I want to change my email box, which is mentioned to login Tibeliuss ID with IRCTC.
Old box: ti....@mail.ru
New box: ti....@gmail.com
And I still hope to get a verification code!
Yours sincerely, Roman Ti....Пришёл ответ, что моё сообщение направлено в соответствующие ведомства:
Dear Customer,
We would like to inform you that your below enclosed email has been forwarded to the concerned department.И наконец на след. день пришло два письма с разницей в пять минут- первое:
Dear TI.... ROMAN,
Your mobile verification code details are as follows :
User Id: Tibeliuss
Mobile Number: 5684083098 (мой украинский номер, только вместо нуля пятёрка)
Mobile Verification Code: Tga162
Warm regards,
Customer Care
Internet Ticketing
IRCTC Второе письмо:
Dear Customer,
Email Id 'ti....@gmail.com' updated Successfully for User_Id ' Tibeliuss '.
Your mobile verification code has been sent through a separate email to your registered email ID.
Please contact us in case you need any further assistance.
Please note that being a foreigner you can use only AMEX credit card for payment.
For Customised Tour packages, including hotels transport etc. designed
especially for foreigner’s by IRCTC and Value added services of Indian Railways, visit the following link :-
http://www.railtourismindia.com/cgi-bin/......Thanks & Regards
Leena
Executive,Customer care
care@irctc.co.in
Ph: 011-39340000
www.irctc.co.in[541866]
Первое письмо написал 23 марта, 27 марта получил код, при этом переписка шла каждый день. Ответ приходил всегда на след. день, скорее всего из-за разницы во времени, т.к. я отправлял письма вечером, когда в Индии ночь. Если проблем с отправкой скана паспорта и ящиком не возникнет и посылать сразу в нужном формате, то думаю будет чуть быстрей.
Главный итог: код я ввёл для подтверждения аккаунта на IRCTC, а cleartrip всё равно требует коды с письма и с мобильного телефона- естесственно, что с мобильного телефона я получить код теперь не могу, а тот, что прислали уже использовал. Так, что теперь мне опять нужно будет просить у IRCTC код. Пока этим не занимался, но надо сделать заранее, а не откладывать на потом.
поэтому инструкции никакой нет:
1. Пишем письмо на care@irctc.co.in с почтового ящика, на который зарегистрирован аккаунт на IRCTC.
2. После ответа отправляем файл в формате PDF (программа Adobe Acrobat Reader). А может и сразу можно послать скан.
3. Получаем код.На др. форумах читал, что "система" работает для cleartrip. У кого получилось, отпишитесь, плиз.