Добрый день, форумчане
Надеюсь мой опыт поможет кому-нибудь. Регистрация на сайте индийских ж/д - www.irctc.co.in.
1. После нажатия кнопки Sign up заполняю поля. Ввожу свой российский телефонный номер.
2. На ящик присылают код, на телефон ясное дело ничего не приходит, потому что номер должен быть индийским
3. Пишу письмо на care@irctc.co.in следующего содержания
Good afternoon!
I need your help for buying e-tickets. I live in Russian Federation and i don't have an indian mobile card. During my registration on https://www.irctc.co.in/ i wrote my russian mobile number with international phone code and e-mail adress. I have a confirmed letter from https://www.irctc.co.in/ on my e-mail with identified code. How can i submit my registration without phonecode, bcoz i usually travel a lot in India and prefer buying tickets in advance. Thank you for your help.
Best regards ИМЯ ФАМИЛИЯ
4.Получаю ответ с просьбой выслать сканкопию паспорта.
Dear Customer,
Please send the scanned copy of your passport along with your irctc user id. So that we can forward your email to the concerned department. Scanned passport should be sent as an attachment only (not embedded inside the email body) and size of this attachment should be less than 1MB.
Please note that you will receive your mobile verification code through email sent to your registered email ID.
Suggestion: Please do not click on the resend mobile button for retrieving mobile verification code as the same will be provided to
you from our end only.
Thanks & Regards
Ravinder Verma
Executive, Customer Care
care@irctc.co.in
Ph: 011-39340000
www.irctc.co.in
5. Высылаю сканкопию паспорта с письмом следующего содержания:
Good evening,
Thank you for quick reply. Scancopy of my passport in attachment. My user id is Вводите свой userID, который вам прислали в первом письме.
мне присылают на e-mail мобильный код. По ссылке активации аккаунта захожу на сайт, ввожу код и счастье есть:)))).
Вся переписка велась в течение дня, вечером уже бронила билеты. Всем удачи